Friday, June 11, 2010

马来村屋


马来甘榜屋我画了五次,由上而下,第一至第四都是老师提供的草图,根据老师的风格画的。
之后,我上网找了一幅照片,参考它构图,加上一些细节,产生有人在家的感觉,然后上色,成了第五幅。完成时才发觉忘了老师的提示,又犯了“画得太细”的毛病,不够洒脱活泼。当然在画时我很愉快。
老师的评语是,屋子的用色不够鲜明,椰树的色调抢了注意力,地上的椰子太大。
我自己把画贴上网时,才察觉第五幅画中,后面的房子的地板不平,向下倾。其他的习作都各有不同的缺点,但没关系。我留起来看,提醒自己不要重犯就是。
画这几间村屋,重点在由背后先上色,以显现出窗沿的设计图案,及突出阳光下各处的明暗。此外,要染出一丛丛的树衬托,小船也要以明暗度使它有立体感,而趣味也就在此了。










2 comments:

  1. The five pictures shows a improving trend . The last picture definitely has the best color
    tones, and the best arrangement of focus of the
    pictures -- the two malay huts. If not to mention the over - emphasized on the coconut trees and the back , U should dim the color for the banana tree and three coconut trees at the back .The first tree is okay for the brilliant color . I would say this is a good picture .
    Next , you should shift to paint some things else like fishing boat, and sea view . And when you come back to paint the kampong view u
    would have a fresh inspiration .

    ReplyDelete